"Då får jag bjuda ut dig i höst då!"

Hahahaha ;D Inte mig emot! Postgubben som alltid kommer in på jobbet har ett gott öga för mig måste jag säga, igår sa han det innan han gick: Du verkar vara en så härlig tjej, jag gillar folk som är framåt och verkligen gör intryck. (?) haha! synd att han är 50+. tillåt mig o skratta. Också vaktisarna är mycket smickrande måste jag säga!
      Och jag måste skriva om en mycket rolig sak som hände idag efter jobbet. Tro inte att jag försöker komma med i jag-skriver-om-allt-jag-handlar-i-min-blogg-och-jag-vill-jättegärna-bli-känd gänget. Det vill jag inte, men idag måste jag berätta om en rolig dialog jag hade.
      Det hela började med att jag strosade runt lite på stan efter jobbet, i väntan på bussen. Då tog jag ett varv på Stil, och hittade en jättefin tunika som jag skulle prova. Det var en skittrevlig (han ville väl bara sälja, men ändå) kille som jobbade där och vi snackade lite vad man skulle kunna kombinera med. Anyway jag stog och speglade mig en stund och han gick ut i butiken igen. Då kom en utav väktarna och snackade med honom, och jag blandade mig in i disskussionen. Den bjöd på lite butiksskvaller och killen på Stil visste tydligen att jag jobbade på Naturkompaniet (?) och vi gick till kassan för att jag skulle betala. Men då började butikskillen och vaktisen tippa i kvällens hockeymatch och jag gissade 4-3 till Linköping samtidigt som jag lämnade fram mitt körkort, eftersom jag betalade med kort. Då utbrast han "skämtar du?!" Jag fortsatte i mina tankegångar med hockeyn och svarade att nej, jag tror att Lin... "men det var leg.et jag menade" svarade han igen. öööh? Vaddå, det är mitt leg försvarade jag mig med. Och han svarade mycket otippat "är du född 88?" Jag svarade mycket intellektuellt öööh, ja? "vad är du då? 20?" hrm, eeh, nej, jag fyller 20 i höst. Då sa vaktisen "är du bara 19?!" jag kände mig som ett litet barn :O Och svarade lite barnsligt, ja, men jag fyller ju faktiskt 20 i höst! "Oj, det trodde inte jag!" blev svaret på det. Nehej, hur gammal trodde du jag var då? "äldre än 20 iallafall." Och då frågade vaktisen "men hur gammal är den andra tjejen som du jobbar med då?"  27 är hon. Men när jag frågade killen i kassan när han var född ville han inte svara ;) Sen sa vaktisen när jag skulle gå: "Då får jag bjuda ut dig i höst då" haha, gör det du svarade jag och gick till bussen.

     Imorgon ska jag och Ronja gå simlärarassistenkursen i Deje simhall, den fortsätter på söndag och även helgen därpå. yes. helgen är räddad.

     Idag var förövrigt tre gamla lärare inne på Nk. Först snyggot Henrik Huss (jo, johanna han är snygg) sen kom michael walkert och sist men inte minst Inga-lill! Trevliga återseenden :)

Nu ska jag gå till Anna och snacka lite! Äpple.

Kommentarer
Postat av: helan

åååh ingalill! :D

2008-04-19 @ 12:31:45
URL: http://hejoh.blogg.se
Postat av: Johanna

NEJ, han är inte snygg

2008-04-19 @ 15:45:50
URL: http://jop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0