"lite för upptagen kvinna"

haha, kanske är jag det? men jag är iallafall inte alldeles förslappad som dig! (men respekt för personen integritet nämner jag inga namn)

Det blev en långpromenad imorse. Bra sätt o komma igång, även om det är brutalt jobbigt till att böja med.
     Förrförra helgen när vi var iväg med 94orna till Karlskoga o spelade så var det en tjej i laget som fick en boll på fingret under uppvärmningen, okej, det händer titt som tätt, på med tjep, tejpa hårt, ut o köra igen. Jag såg på henne att hon hade fruktansvärt ont, jag frågade om hon verkligen kunde spela. Ja, fick jag till svar. Och hon spelade i princip båda matcherna nonstop. Efteråt satt hon och hade jätteont i omklädiningsrummet och jag sa åt henne att kolla upp fingret direkt. Bara för säkerhetens skull. 
     Det visade sig när hon åkte in och kollade fingret att det var en spricka i övre delen av finget och nedre var det av. Hon spelade alltså två handbollsmatcher med brutet finger. Hård tjej_13. 

     På vägen hem så hade jag en mycket intressant disskussion med pappan till en utav tjejerna i laget. Vi tog upp ämnet som man aldrig riktigt kan diskutera klart. Allas vår demokrati (?) USA. Att den amerikanska dollarn går dåligt visste jag, men jag visste kanske inte så mycket mer. Men tydligen ser den inte ut o vara på upgång heller. Jag påstod att de beror på att de håller på och utövar ett krig på andra sidan jorden som kostar hur mycket som helst. Jag vet inte, men jag hörde att det skulle kosta USA runt 2 miljarder i veckan. Då kanske det inte är så konstigt? Lägg till detta att de skrivt på G8 avtalen. Det måste kosta massor att försöka minska koldioxid utsläppen. Som om inte detta vore nog så går tydligen även bilindustrin på knäna. Personen jag diskuterade med var tydligen insatt i den amerikanska bilindustrin, och nu när både Kina och europa är på framgång så hänger USA inte riktigt med i den senaste bilteknologin. Framförallt inte när det gäller miljöbilar. 
     Men vi här i Sverige kanske fått en helt sne blid hur det egentligen ser ut? Vad säger du Sara? Du som har lite inside information!

Lunchdate spikad imorgon. Mys.

PUDD!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaaru Andrew ;D Ska ta och tänka på det där och återkomma. Ha en bra dag!
PUDDDDDDDD

2008-03-27 @ 01:29:51
URL: http://mangsbos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0