Dinner får foår.

Jag, Johanna, Jonna och Anna hade en kvartettmiddag förut. Gottemat styrdes, efter hård slit (?) på inventeringen. Sen tog jag och anna en välbehövlig promenad. Imorgon blir det återupptagning av löpningen som det har varit dåligt med de två senaste dagarna. i morgon får nog jag dra upp för dunderbacken, eftersom anna inte är nå pigg i benen. Det blir nog väl. 
     Det blir en sväng till sthlm på lördag iallafall! Åker över dagen för o hälsa på Salo och se hur how the league is. Ska bli mys. Måste få tummen ur o boka tåg bara!
     Gårdagen var mycket behärskad. Kändes som om det var vuxen(läs: tråk)poäng att bara gå och kolla på fyrverkerierna och sedan gå direkt hem. Trots att vi var hemma igen runt 22.45 dröjde det till ca 01.30 innan vi somnade. Dels pågrund av att både jag och anna mottog ett antal (fylle)samtal där folk undrade vart vi höll hus och sen blev det en lite tur med das auto också.
      Men vad gör man inte för sina vänner? Klart man ställer upp när man vet att vännen skulle göra det samma om det var jag som ringde. :) Det var förövrigt mycket skönt med sovmorgon idag. Imorgon efter träningen på morgonen ska jag iväg till stan och efterhandfira Stina som har fyllt 20! Ska bjuda henne på resturang och så blir det en liten present till det :) 
    
     Jag har en teori. Det gäller ett ständigt återkommande disskussionsämne för mig och anna. Angående universum. Hur uppkom det? Tar det slut? Vad kommer sen då? Kan något bara ta slut? Varför är alla planeter runda? Är alla planeter runda?
     Det är ju knappast så att någon av oss är raketforskare eller rymdexperter, men prata är vi grymt bra på båda två. Men för och komma till saken så ska jag berätta om vilken teori jag kläckte idag.
     Slutar rymden i antimateria? Som nåt gigantiskt svart hål som omger hela universum?

"Ett svart hål är något som har så hög gravitation (dragningskraft) att inte ens ljus klarar av att lämna det. Eftersom inget ljus kan fara iväg så kan man heller inte se det, och därmed att det kallas "ett svart hål"."

Marcus, vad säger du? Får ni lära er sånt i skolan? :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Andrea :S Hur orkar du ens komma på en sån förklaring? ojojj. Kan du översätta?

2008-05-02 @ 02:06:43
URL: http://mangsbos.blogg.se/
Postat av: HJ

danke skön for da car drive! :] ha en trevligt visit i storstaden! pösspusspiss

2008-05-02 @ 20:35:36
URL: http://hejoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0