Kontrasternas helg, med odds som nästan inte finns.

Är inte livet helt underbart?! Så har jag mått idag, helt underbart. Men nu går jag händelserna i förväg, jag börjar om på fredagen.
     Jag sov som skrivet hos Sandrew på fredagen för att jag skulle inte ta mig in till stan med buss på morgonen och mamma eller pappa ville inte gå upp så tidigt. Vi kollade på The Eye, vi skrek oss igenom den filmen. Sen babblade vi vääääldigt länge så vi somnade nog inte förens runt halv 2 nån gång, 05.55 var det uppgång igen. Det var ett gäng måsar som sjöng vackert för o väcka mig helt och hållet. tack för det.
     Nollsjufemton gick mitt tåg. Niofyrtio var jag framme i Stockholm och möttes av Sandra vid centralen. Vi gick på stan och shoppade inte så jättemycket utan snackade mest, det är vi grymma på! Efter ca tre timmar på stan tog vi en fika innan vi åkte hem till Sandras lägenhet på Aspudden vid Vinterviken. Hon och JOnas bodde verkligen i en jättefin lägenhet. Jag blev lite avis :) Väl i deras lägenhet gjorde vi en kyckling/pasta/pesto sallad i världsklass!! Grymt bra. Sen ringde Jonas och frågade vad vi pysslade med och om vi hade lust och umgås med honom och hans vän Grass. Sure, vi är på. Så efter maten gick vi ner till vinterviken (via gröna skylten) och mötte upp dem i en mysig park vid en sjö.
     Det var några mycket trevliga timmar som följde. Bland annat med en liten unge som cyklade ner i sjön.  Kom i full fart från cykelbanan och kunde unte bromsa eller svänga. Vi skrattade rätt hysteriskt när vi såg att det gick väl. 
    Men annars snackade jag och Jonas en massa gamla Deje minnen, eftersom han också är härifrån. Och hans vän Grass var också en mycket trevlig prick :) Efter ett tag så kom det på tals när vi skulle åka hem, Grass och jag, och vi insåg att det var samma tid vi skulle åka. Han var härifrån Karlstad. Han frågade vilken vagn jag skulle sitta i och jag mindes att det var vagn 12, den skulle han också åka i. Så frågade han vilken plats jag hade, men det kom jag inte ihåg så jag fick kolla på biljetten. Plats 58 svarade jag. Skämtar du svarade han tillbaka? Jag har 57!!
      Vad är oddsen för det? Det finns ju nästan inte! Vi har aldrig träffats, åker ovetande om varandra och hälsar på våra kompisar, träffas i Stockholm och har bokat plats brevid varann på tåget hem. Jag bokade hemma på fredagen och han hade bokat under lördagen i Stockholm. It's meant to be. 
     Så det blev tre roliga timmar hem på tåget också! Men innan vi skulle åka hem var vi fyra till pizza hut och käkade jättegod, stark pizza! Så vi var sjukt mätta när vi slog oss ner på tåget. Men jag har definitivt aldrig haft en trevligare tågresa från Stockholm :)
     Idag sov jag till 11.30 var så hilma skönt. Sen begav jag mig ut på en promenad som råkade bli ett tretimmars träningspass. Gick en timme ungefär, klappade kossor och vände en skalbagge som låg på rygg, under hela tiden levererade p3 och digi-listan grymt bra musik, (p3 is the shit). Under den promenaden i en skog som badade i solljus kände jag hur underbart jag mår. Det var en extra bra låt på radion, solen värmde och skogen var nöstan helt stilla. Det var väder från Dejes och den svenska vårens bästa sida. Just då ville jag inte vara på någon annan plats i hela världen.
      Efter det tränade jag i gymmet i 45 min, gick hem och körde lite extra ben fys. Duschen sen mat. När jag lite senare ringde helen, skulle picknick styras och jag blev medbjuden. Mys i vårsolen. Kul o träffa sofie (och albin), det var ju ett tag sen sist! Självklart var det kul o träffa Helen också :D Du som är så bra på picknick! 

      Oj, va mycket jag skrev. Bra jobbat om du orkade läsa! Lateeeeer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0