Nyopererad och plågad.

Jag blev alldeles nyss opererad. Jag tar historien från början. Av någon, oklar anledning fick jag för mig lite tidigare ikväll för mig att jag skulle vattna lite blommor, vilket jag annars gör väldigt sällan. På nedervåningen satte jag iallafall igång. Köket, gästrummet, hallen, Simons rum - och när jag var klar där vänder jag mig om och stövlar iväg ganska snabbt, och pang, rakt in i en jävla militärlåda som sticker fram bakom skrivbordet. Jag sansade mig efter att jag förbannat lådan ett antal gånger och skrikit lite. Men sen gick jag vidare till nästa rum, mammas och pappas, och väl där inne märker jag att det blöder rätt rejält från benen och går iväg o plåstrar om det lilla såret (det är det pinsamma, det är jättelitet) som blödde. Tänkte inte så mycket mer på det utan jag satte igång med något annat och glömde bort o vattna blommorna.
     Sen tog jag anna o wilma en långpromenad, det var gött! Nått annat som var gött var att idag gick jag i min nya sommarklänning, eftersom det var närmare 24 grader varmt! Härligt som bara den :)
     Men när jag kom hem från promenaden, babblade med mamma en lång stund om hur hon haft det i Halmstad och borstat tänderna skulle jag byta plåster så säger mamma "men du har ju något i såret".
     GDI!! sa jag. 
      Så mamma, som jobbar på sjukhuset ryckte fram först en steril kniv som man tar bort stygn med (?!) och började peta i såret, men hon ville inte skära mig allt för mycket så jag tog den själv, men det gick inte heller då o få ut det svarta objektet ur såret, men då kom pappa och var lite operationssugen och hämtade ficklampa och hela kitet. Då började det göra ont eftersom vi hade petat så mycket i såret. Han fick ur en liten del men inte allt, så han övergick till en pincett (stavning?) och grävde med. ONT!! Som sagt det var inte stort, men när man spänner i skinnet och skär eller gräver i köttet känns det rätt rejält. Jag satt och bet stenhårt i min tröja, fick kramp i benet, så det blev en paus, men tillslut blev det nog och jag sa att är det nåt kvar så får det vara det. Får checka läget imorgon!
     Nuskajagsovahejdå!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter inte allt för fräscht dy.. :( Hoppas du överlever!!

2008-05-08 @ 23:59:14
URL: http://jop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0