Not just another day!

Helen är på väg till andra sidan jorden. USA har valt näste president. Vi får stå ut med Bush i lite mer än två månader till men snart så kliver han ner från sina höga hästar. Stackars man. En hel värld som tycker att han misskött sitt jobb i 8 år. Måste kännas sådär.
     Ska bli spännande o se vad Barack Obama kan åstakomma. Med tanke på den framgångsrika kampanjen han fört så hoppas man ju att den ska följa med in i Vita Huset. Jag håller inte med honom i frågan om könsneutrala äktenskap, frihandeln och det jag tror de kallar "hot persuit". (Med reservation för stavfel!) Mao, bomba stenhårt direkt och kriga inte i 5-6år. Att föra ett krig som kostar 700 miljarder/år får ju definitivt vilken stat som helst på knä. USA, ni är starka, men se för faan till att inte hela världen vänder er ryggen.
     Men annars tycker jag han låter som en mycket bra ledare ;)

Helen landar ju inom en mycket snar framtid på NZ. Jag och stina ska ju också dit. Fick mail idag och att min ansökan var approved, så nu är det bara att åka, inom ett år! Vill ju helst hinna med o bo i London också. Och Paris. Sen vill jag ju utbilda mig också. Haah, många bollar i luften!

Bedtime now. Ska upp o jobba med en massa goa barn till möran! Blir skoj de! Hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0