the show must go on.

Jag känner mig splittrad just nu.
     Halva jag har resfeber, planerar i huvudet hur bra allt kommer bli på resan, plockar med saker utan någon kontroll för att jag är helt tankspridd inför resan.
     Andra halvan av mig har så himla dåligt samvete över o åka nu, när morfar är sjuk. Han har legat på sjukhus i två veckor och är riktigt dålig. Först när han åkte in så var det för att han blev magsjuk och fick inte i sig alla tabletter han behöver, men då visade det sig att han har lunginflamation också, om inte det skulle räcka för någon som snart fyller 76 så har han dessutom fått blodförgiftning. Vi skulle ha gått på resturang imorgon för o fira honom tidigt och för o ha en liten avskedsmiddag för mig, men det blev det ju inget med.
     Han kan ju bli bättre men bra blir han ju aldrig. Så det känns inge bra o åka till andra sidan jorden mitt uppe i allt det här. Fast o andra sidan har jag ju längtat supermycket efter det här, o jag o stina har planerat i 3-4 år.  
     Man hoppas ju självklart att han ska bli bra och det pendlar ju upp o ner, vissa dagar är han pigg men andra ser han dödssjuk ut. Mirakel kan ju hända.              Sorry att det blev ett gnälligt inlägg idag.



Men nya kamran funkar bra! Och imorgon är det sista jobbdagen på Nk. Hade braa.

Kommentarer
Postat av: helen

Jag hoppas att morfar blir battre vannen <3

2009-01-14 @ 03:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0