Besök i det norska landet!

     Jag, Stina och Chrille åkte iväg. Men inte utan hinder. Först hade Stina glömt sin plånbok, bara o vända tillbaka 2-3mil. Den när vi åkte ganska långt, nån mil kvar till Charlottenberg, så smäller det till och helt plötsligt sitter vi inte länge i en Ford, utan nu kör vi en Harley D. Det hackar och slänger i bilen och Stina fick svänga åt sidan på vägen. Alright, avgasröret har gått sönder, precis innan ljuddämparen, och ligger i backen. YES!
     Va faan gör vi nu då? Som tur, som tur är så bor ena min farbror ute på vischan i Arvika, så han har en massa bilfixargrejer. Så med avgasröret hängandes under tog vi oss lite mer än en mil tillbaka till farbror Per och som tur är (upprepningar?) kunde han meka till bilen så att den fungerade alldeles utmärkt ända till Gardermoen och även tillbaka hem idag.
     Väl uppe hos grabbarna i huset. Käkade godis, gjorde lite catching-up, såg på movie, snackade en massa, sova. Upp onsdag, in till Jessheim, fixa skattekort åt mig, iväg till Manpower och där sa de att jag skulle få komma på intevju under nästa vecka. (hell no, jag är ju här nu). Tjatade till mig en intervju, fick det och han gillade mig (tyckte jag hade en härlig framåtanda..) så han fixade i sin tur en intervju på flygplatsen så att de också skulle godkänna mig. Fick det den 26 maj. En halvtimme efter Manpower intervjun kände jag att, vafan, jag är ju här nu, det´måste väl gå o klämma in? Så jag ringde upp killen på Manpower igen. (Han skrattade högt) Och jag frågade om inte han kunde fixa en intervju på en gång. Snälla?! Han fixade en intevju 30 min senare. Tack o bock. Iväg till Gardermoen och återigen fick jag kleta på mitt allra bästa försäljarleende. Funkade tydligen. Han sa tillochmed att det kan finnas jobb till hösten om det funkar bra i sommar. Jahapp. Så nu är det en massa praktiska saker o fixa, bl a boende. Och först blir det som vikariat, men sen han jag chans att få en heltidstjänst!
     Nån välig själ som har plats för en rumpa till, pronto? :) Det var synd att det var fullt hos boysen, hade varit kul o bo där!

Det är inte utan att man längtar tillbaka när man kollar igenom bilderna.


Kommentarer
Postat av: Julie

Heej! Kul att höra du fått jobb på Gardermoen :) Hmm, från när behöver du boende..? De finns sidor som FINN.no och ZETT.no där man finner boende kring Gardermoen, sök på Akershus och vidare därifrån. I övrigt bor jag nu i Nannestad, helt ok, nära jobbet men ska ev flytta i mitten av juni/juli, har inte riktigt bestämt mig än, så eventuellt kommer min lägenhet snart bli ledig.. :) Häls. Julie

2009-05-21 @ 23:11:25
URL: http://flygofar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0